سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلات پکیج: آب رنگی یا دارای بو

یکی از مشکلاتی که در پکیج‌ها می‌تواند رخ دهد رنگی یا بودار بودن آب پکیج است. برای رفع این مشکل، اول باید بفهمید که بو یا رنگ آب پکیج از کجا می‌آید. پاسخ سؤالات زیر روش حل را مشخص خواهد کرد.

 

– آیا این مشکل تازه است؟

 

– آیا مشکل فقط در یکی از شیرهای آب وجود دارد؟

 

– آیا این حالت فقط اول صبح رخ می‌دهد؟

 

– آیا این حالت وقتی آب به مدت زیادی استفاده نمی‌شود رخ می‌دهد؟

 

– آیا مشکل بعد از چند دقیقه باز بودن شیر آب رفع می‌گردد؟

 

– آیا مشکل محدود به شیر آب گرم یا آب سرد است؟

 

خدمات پکیج در تهران

 

رنگی شدن

آب قهوه‌ای، زرد یا قرمز نشانه‌ی وجود زنگ در آب است، زنگ می‌تواند از لوله‌کشی ساختمان، لوله‌کشی آب شهری و یا از پکیج باشد. رایج‌ترین راه‌حل برای این نوع مشکلات نصب و استفاده از سختی‌گیر یا فلیتر تصفیه آب در خانه است. آهن موجود در آب هیچ مسئله‌ای برای سلامتی ندارد، ولی آب مزه فلزی خواهد داشت و می‌تواند ظروف و لباس‌ها را لکه‌دار کند.

 

آب سبز نشان‌دهنده‌ی خوردگی لوله‌های مسی است. وقتی مس خورده می‌شود، رنگ آبی-سبزی ایجاد کرده و سینک ظرفشویی یا وان را لکه‌دار می‌کند. همین‌طور این رنگ می‌تواند از شسته‌شدن سرب به داخل سیستم لوله‌کشی از جوش‌کاری‌های قدیمی باشد. وجود سرب در آب برای سلامتی مضر است و نباید ساده از کنار آن گذشت.

 

اگر این مشکل با فیلتر حل نشد، لازم است که تمام سیستم لوله‌کشی فلزی با لوله‌کشی توسط لوله‌های پلاستیکی تعویض گردد.

 

ذرات سفید یا قهوه‌ای مایل به زرد در آب می‌تواند به لوله‌ها یا پکیج مربوط باشد. ذرات سفید معمولاً کلسیم یا منیزیم هستند و در کل خوردن آن‌ها مشکلی ندارد، اما به مرور زمان لوله‌های آب و فاضلاب را مسدود می‌کنند.

 

یک سیستم فیلتر استاندارد معمولاً این مشکل را حل می‌کند. این نوع رسوبات، می‌تواند باعث آهکی شدن المنت‌های پکیج برقی شود. این وقتی رخ می‌دهد که کلسیم و منیزیم شروع به جمع شدن در المنت‌های پکیج برقی می‌کنند. این حالت را می‌توانید با در آوردن و تمیز کردن المنت‌های حرارتی برطرف کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

 

1- برق ورودی به پکیج را قطع کنید و با استفاده از یک فاز‌متر یا مولتی‌متر مطمئن شوید که برق قطع شده است.

 

2- آب داخل پکیج برقی را با استفاده از یک شیلنگ که به شیر تخلیه زیر پکیج وصل می‌کنید تخلیه کنید.

 

3- المنت را از پکیج خارج کنید. آن را با استفاده از مخلوط آب و سرکه، یا کربنات سدیم و آب تمیز کنید. بایستی از آب گرم و برس زبر برای تمیز کردن المنت استفاده کنید.؛ اگر متوجه خوردگی در آن شدید لازم است که آن را با یک المنت جدید عوض کنید.

 

4- بعد از تمیز کردن المنت، آن را دوباره سرجایش نصب کنید، مخزن را پر کرده و برق دستگاه را وصل کنید.

 

 

 

باکتری‌ها

بوهای بد مانند گوگردی، فاسدشدگی و فاضلاب‌مانند، می‌تواند به خاطر رشد باکتری‌ها در پکیج باشد. معمولا، باکتری‌ها وقتی در پکیج رشد می‌کنند که آب گرم برای مدت زمان زیادی استفاده نشده باشد، و آب برای مدتی قطع شده باشد یا ترموستات روی درجه پایین تنظیم شده باشد.

 

باکتری‌های مضر نیستند ولی بو و مزی خیلی بدی دارند. در این حالت باید یک تعمیرکار مسأله را بررسی کند. بوی تخم‌مرغ گندیده در سیستم لوله‌کشی ساختمان ناشی از میله‌ی آنود خورده شده در آبگرمکن است. با تعویض این میله مشکل برطرف می‌شود. برای تعویض این مراحل را انجام دهید:

 

 

 

1- آبگرم‌کن را خاموش کرده و آب آن را تا حدودی خالی کنید.

 

2- لوله‌ی آنود را در آورده و بیرون بیاندازید.

 

3- قبل از نصب لوله آنود جدید، از نوار تفلون برای عایق‌بندی استفاده کنید. لوله‌ی آنود را سرجایش قرار دهید.

 

4- مخزن را پر کرده و آبگرم‌کن روشن کنید. این کار هر بوی تخم مرغ گندیده را در آبگرم‌کن از بین می‌برد.

 

آب سخت هم می‌تواند باعث بو و رسوب شود. نصب فیلتر یا سختی‌گیر آب مشکل را حل می‌کند.

 

 

 

تعمیر تخصصی پکیج پشتیبان سرویس

گروه پشتیبان سرویس با کادر مجرب در زمینه سرویس و تعمیر پکیج در خدمات همشریان تهرانی می‌باشد. تکنسین‌های ما دارای دانش و تجربه کافی بوده و با انواع برندهای موجود بازار آشنا هستند. برای ثبت سفارش می توانید از فرم آنلاین استفاده کنید و یا با ما تماس بگیرید.

 

منبع پشتیبان سرویس