سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر پکیج

تعمیر پکیج

بعد از چند وقت استفاده از پکیج ممکن است ایراداتی در آن دیده شود که نیاز به تعمیر داشته باشد.استفاده زیاد از پکیج، نگهداری نادرست و یا موارد دیگر باعث ایجاد مشکلاتی در پکیج می شود. این مشکلات می تواند گرم نشدن آب،آب ریزش و نشتی، سر و صدای زیاد و یا روشن نشدن آن بشود.گاهی اوقات مشکلات کوچک را خودمان می توانیم حل کنیم ولی در برخی مواقع نیاز به فردی متخصص است تا پکیج را به صورت اصولی تعمیر کند. تیم متخصص ما همواره آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

 

تعمیر پکیج

علت افت فشار پکیج

تعمیر پکیج

در هنگام تعمیر پکیج به مشکلاتی مثب افت فشار ممکن است بر بخوریم.

خدمات تعمیرات مشعل اخگر در تهران

افت فشار دلایل گوناگونی می تواند داشته باشد:

 

آبریزش و نشتی آب وجود دارد

اگر نشتی آب حتی خیلی کم هم باشد باعث ایجاد افت فشار می شود. پس بهتر  است نشتی هر چقدر کم را هم پیگیری کنیم.

 

سوراخ بودن مبدل حرارتی

بیشتر پکیج های تک مبدل دچار این مشکل می شوند که باعث افت و یا افزایش فشار می شوند. این مشکل برای پکیج های دو مبدل کم پیش می آید.

 

شیر پر کن پکیج باز باشد

گاهی اتفاق می افتد که زمان تنظیم فشار، شیر پر کن آن باز می ماند که خود باعث افت فشار می شود.

 

شیر پر کن خراب است

در این شرایط حتی اگر شیر پر کن بسته هم باشد اما چون خراب است موجب افت فشار می شود.

 

در تعمیر پکیج برای اینکه دستگاه پکیج دیواری دچار آسیب بیشتری نشود سعی کنید سرویس دوره ای و سالیانه دستگاه خود را به موقع انجام دهید .تا دستگاه شما دچار آسیب بیشتری شود و هم هزینه کمتری برای سرویس دستگاه پرداخت نمایید.

 

اگر عمر استفاده از پکیج از سه سال بیشتر می باشد، پایین آمدن فشار فرآیندی طبیعی می باشد.

 

 البته این بازه زمانی بصورت تقریبی تخمین زده شده است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. افت فشار پکیج دیواری بیشتر در فصل زمستان اتفاق می افتد

در تعمیر پکیج علت افت فشار پکیج (آبگرمکن دیواری) خالی بودن باد تیوپ داخل پکیج است.

 

در ابتدا باید بدانیم افت فشار پکیج دیواری به مقدار نیم بار در طول سه هفته عیب به حساب نمی آید و میتواند از نحوه کارکرد و نوع و مدل پکیج دیواری باشد زمانی که این افت فشار و پایین آمدن بار به نزدیکی صفر کمتر از دو هفته باشد نشانه خرابی در سیستم و عیب در عملکرد دستگاه است.

 

 

تعمیر تخصصی پکیج

تنظیم درجه بار دستگاه پکیج

در تعمیر پکیج درجه بار دستگاه پکیج شوفاژ دیواری همیشه باید روی 1.5 یعنی بین یک و دو قرار گیرد تا دستگاه پکیج دیواری بتواند شروع به کار نماید و در واقع منظور از بار، آب موجود در مدار می باشد که توسط پمپ در مسیر به گردش در می آید و عمل مسیر سیرکولاتور انجام می شود.

 

در واقع در تعمیر پکیج اگر بار دستگاه به صفر برسد آبی در دستگاه موجود نمی باشد و اگر دستگاه شروع به کار نماید دچار آسیب می شود .به خاطر همین موضوع دستگاه دارای قطعاتی به نام پرشر آب می باشد تا میزان آب موجود در دستگاه را اندازه گیرد و اگر مقدار آب کافی باشد به دستگاه اجازه فعال شدن میدهد در غیر اینصورت دستگاه دچار اختلال می گردد.

 

در تعمیر پکیج برای بالا بردن بار دستگاه پکیج میتوانید از شیر آبی رنگ یا مشکی که در زیر پکیج قرار گرفته است به سمت چپ چرخانده درچه را بین 1 و 2 قرار داده سپس شیر را به سمت راست چرخانده و سفت کنید.

 

تعمیر پکیج

عیب یابی پکیج

تعمیر پکیج

زمانی که پکیج روشن نمی شود و یا آب گرم نمی شود، شما نیاز به تعمیر پکیج دارید. در ادامه روش عیب یابی را بررسی می کنیم.

 

پکیج روشن نمی شود: اولین قدم برای تعمیر پکیج، چک کردن برق اصلی و برق پکیج است. اگر آنها درست کار می کردند، باید مشعل و سیم کشی پکیج بررسی شود.

گرم نشدن آب پکیج: اولین گام برای تعمیر پکیج، کنترل مشعل و تنظیم کردن آن است و یا اینکه ممکن است دیگ پکیج کثیف باشد. همین طور امکان پایین بودن درجه ترموستات شوفاژ وجود دارد و یا پمپ پکیج سوخته و یا گرفتگی دارد.

دمای آب گرم پایین است: برای تعمیر پکیج باید کویل مخزن و یا پمپ آب گرم چک شوند که درست کار می کنند یا نه. همچنین امکان خرابی ترموستات نیز وجود دارد. البته قبل از تعمیر پکیج باید مطمئن شویم که لوله کشی داخلی ساختمان سالم هستند.

قسمتی از رادیاتور سرد و قسمتی گرم است: برای تعمیر پکیج در این مواقع ابتدا رادایاتور بهتر است هواگیری شود. با ریست کردن ترموستات و تمیز کردن دیگ پکیج این مشکل حل می شود.

بوی بد دستگاه : برای تعمیر پکیج در این مورد، دیگ و دودکش را تمیز کرده و مشعل و تهویه هوا را تنظیم می کنیم.

 

برای رفع این مشکل باید مبدل اصلی در دستگاه های تک مبدلو اگر دستگاه دو مبدل باشد برای رفع نوسان دما در آب مصرفی (حمام و سرویس بهداشتی) مبدل ثانویه با دیسکلر شستشو شود.

 

 

تعمیر پکیج دیواری بوتان

برای جلوگیری از رسوب در دستگاه پکیج دیواری توصیه می شود از رسوب گیرها در بازار استفاده کنید.

 

 

این رسوب گیرها کمک بهتری خواهند کرد تا دستگاه رسوب کمتری به خود بگیرد.زمان شستشو و رسوب گیری در دستگاه پکیج مربوط به آب منطقه و شهر می باشد.

 

ولی برای داشتن آب مصرفی با دمای مناسب سرویس سالیانه باید انجام گیرد دستگاه بتواند به بهترین بازده ادامه فعالیت دهد.

 

توصیه می شود این کار را افراد دوره دیده واگذار کنید چون کارکرد با اسید باعث سوختگی در پوست و آسیب به چشم و ریه خواهد شد.

منبع  تعمیر پکیج